Social Icons

Featured Posts

Trikovi trgovaca zbog kojih se troši više

petak, 24. listopada 2014.

Psiholozi su do sada već nebrojeno puta dokazali da se čovjek ne ponaša uvijek u svome interesu i da je njime vrlo lako manipulirati

Psiholozi s prestižnog sveučilišta Harvard napravili su studiju nazvanu 'Stumbling on Happiness', a autor Daniel Gilbert objasnio je na Svjetskom biznis forumu održanom u New Yorku kako se spotičemo na sve trikove trgovaca pa uvijek kupimo više ili ono što nam nikako ne treba.

Jedan od primjera na kojem je iskazao rezultate studije običan je odabir poklona za prijatelje kojima se spremate otići u goste. Gilbert kaže kako između vina po cijeni od primjerice 3, 7 i 12 eura većina ljudi bira ono srednje budući da ne žele ispasti škrti, ali ni ne potrošiti previše novca.

I tada upadamo u zamku trgovca, jer boca vina od 12,5 eura stoji pored one od 7,6 samo zato da bi ova druga djelovala vrlo povoljno, najbolji omjer cijene i kvalitete za ono što ćete potrošiti. Stoga ekonomisti preporučuju da prije svake kupnje razmislite ima li pametnijeg izbora, ali to je vrlo komplicirano budući da ne možete uvijek sve usporediti.


Osim toga, ljudi često uspoređuju ono što je nekada bilo sa sadašnjim stanjem što ekonomisti smatraju pogrešnim. To se objašnjava u drugom eksperimentu odabirom putovanja za godišnji odmor. Trebate odabrati između putovanja koje je s 1300 eura sniženo na 650 ili onog koje je s iste početne cijene sniženo na 150. No u drugom slučaju ste zakasnili i cijena se promijenila pa vam na kraju nude paket od 780 eura.

Većina bi ljudi odabrala prvi paket kada bi znala ishod, a to je pogrešan odgovor, jer uvijek uspoređujemo cijene koje su nekada vrijedile umjesto da gledamo kako dobiti više za manje novca.

Gilbert naglašava kako smo upravo zbog toga privrženi šopingu na sniženjima i s raznim popustima, ali to ne znači da ćemo na kraju bolje proći.

U svakodnevnom šopingu i nabavi namirnica razne su studije potvrdile kako se trgovci služe svakojakim trikovima da potrošite koju kunu više.

Tako primjerice supermarketi navode kupce na veću potrošnju trikovima poput manjih pakiranja proizvoda, a cijena ostaje ista ili se čak povećava.

Veličina pakiranja i cijena nerijetko ostaju nepromijenjene, no ono što proizvođači iza leđa kupaca promijene je količina hrane unutar pakiranja. Supermarketi vrlo često promijene gramažu, no ne i cijenu.

A kada i imaju akcije, snižene proizvode pomiješaju s onima po redovnoj cijeni kako bi vas naveli na to da kupite oba.

Navedeni trikovi samo su neki od ideja trgovaca zbog kojih vam je novčanik uvijek tanji pa vam jedino preostaje da budete koncentrirani, gledate cijene, nosite listu stvari koje morate kupiti i nikad ne krenete u šoping gladni, jer to znači da ćete biti željniji svega. 

autor:M.C.

Nema komentara:

Objavi komentar

 
Pokreće Blogger.

Sample Text

Followers